Enzo Ferrari biografisi
Kendi soyadını verdiği Ferrari marka otomobillerle bilinen meşhur yarış pilotu ve meslek adamı.
Enzo Ferrari, 18 Şubat 1898 ’de İtalya ’nın Modena kasabasında doğdu. Babası orta çapta bir işletme sahibiydi. Ferrari ’nin küçüklüğünde ilerisi için üç gerçek dışı vardı. Birincisi opera sanatçısı olmak, ikincisi spor muhabiri olmak ve sonuncusu ise yarış pilotu olmaktı. Birincisi için böylece yeteneği yoktu, ikincisi için çaba göstermedi lakin üçüncü tutkusu dünya üzerinde unutulmayacak bir isim yarattı. 1916 yılında İtalya Birinci Dünya Savaşında olduğu için babası ve abisi askere alınmıştı ve grip salgınında ölenler arasındalardı. Bu gelişmeler üzerine okulu terk eden Ferrari de orduya alındı. Bir iki ayını cephe ardındaki katırları nallayarak geçiren Ferrari, 1918 yılında tekrar baş gösteren grip salgınında hastalandı. Savaştan daha çok ölüme sebep veren bu salgını atlatan Ferrari, ordudan ayrıldı.
Evine geri döndüğünde öteki askerler gibi yeni bir hayata başlayacak olan Ferrari, dul annesine bakmak ve hayalini yapmak için Fiat ’a başvurdu. Savaş am bir facia olan İtalya ’da tırmanan işsizlik sebebiyle Fiat ’dan red cevabı aldı. Daha onra Vespa için test sürüşleri yapmaya başlayan Ferrari, burdan katıldığı yarışlarda çektiği dikkat baştan sona 1920 yılında Alfa Romeo için çalışmaya başladı. Mussolini ’nin başa geçtiği İtalya ’da faşizm hızlı bir yükselişe geçti. İtalya namına edindiği başarılarla Mussolini ’nin gözüne giren Ferrari, Cavaliere dell ’ordine della Corona d ’Italia ünvanı aldı.
1920 ’lerin ortasında geçirdiği bunalımlı bir dönemde yarışmayı bırakan Ferrari, 1927 ’de tekrar pistlere döndü. Oğlu 1932 ’de doğana kadar Alfa Romeo için yarışmaya devam etti. Oğlunun doğumundan sonradan yarışmayı bırakıp yönetimsel mevkilerde Alfa Romeo için dokuz sene daha çalışan Ferrari, sonradan isteğinin kendi adını taşıyacak arabalar tasarlamak olduğunu ayrım ederek ayrıldı. Ama İkinci Dünya Savaşı ’nın başlangıcıyla duran yarışlar sebebiyle Ferrari, tabanca endüstirisine girdi. Savaş esnasında uğradığı bombalı saldırı sebebiyle fabrikasını Maranello ’ya taşımak zorunda kaldı.
1946 yılında Ferrari kendi adını taşıyacak birincil arabayı tasarladı, Ferrari 250 ve Ferrari 250GT. Ferrari imparatorluğu İtalyan ekonomisi gibi yükselişe geçmişti. 1950 ’ler bu hesaplı yükselişin zirvede olduğu bir dönemdi, İtalyan mallarına olan talebin artması bunun en büyük nedeniydi. Bu yükseliş, Dino Ferrari ’nin ölümüyle Enzo için son buldu. Eşi Laura ’dan boşanarak fabrikada yaşamaya başlayan Ferrari için işler kötüye gitmeye başladı. Deneme sürücülerinin başına gelen kazalardan dolayı çoğu davayla uğraşmak zorunda kalan Ferrari, sıkı güvenlik kuralları getirmek zorunda kaldı.
1960 ’larda İtalya başka bir hesaplı kriz dönemine girdi. Bu yıllarda yükselen enflasyon nedeniyle işçilerin ayaklanması fabrikatörleri ve Ferrari ’yi zora soktu. 1965 yılında şirketin hisselerinin bir bölümünü Fiat ’a satan Ferrari, 1969 yılında hisselerinin 90% ’nı Fiat ’a satış zorunda kaldı lakin ölümüne değin işinin başında kaldı. 1971 ’de başkanlıktan ayrılan Ferrari, öldüğü 1988 yılına dek şirketin işlerinin kontrolünü elinde tuttu.