Ajda Pekkan
Ajda Pekkan

Ajda Pekkan

Ajda Pekkan biografisi

Diva lakabıyla anılan meşhur şarkıcı ve sinema sanatçısı.
Ayşe Ajda Pekkan, 12 Şubat 1946‘da istanbul’da Kasımpaşa Askeri Deniz Hastanesi’nde doğdu. Babası Rıdvan Pekkan deniz binbaşısı, annesi Nevin Dobruca ev hanımıydı. Babasının görevi dolayısıyla çocukluğu Gölcük’te, Amerikan askerlerinin ailelerinin aralarında geçti. Çağdaş bir ortamda fakat ailevi sorunlar arasında geçirilen çocukluk Ajda Pekkan’ın gençliğini etkileyen manâlı bir dönem oldu. İlk okuldan sonra İstanbul ’a taşındılar. Kadıköy Ortaokulu’nu bitirdikten daha sonra Çamlıca Kız Lisesinde okudu. Bu yıllarda anne – babası boşandı. 1963 yılında Ses dergisinin açmış olduğu yarışmada birinci olunca okulu bıraktı.

Şarkıcı olmak için büyük heves içeren Çamlıca Kız Lisesi öğrencisi Ajda Pekkan, kardeşi Semiramis Pekkan‘ın da desteğiyle 1962 yılında dönemin en popüler gece klubü Çatı‘nın sahibi olan İlham Gencer‘e ulaştı. İlk olarak seslendirdiği Mina Mazzini‘nın “Il Cielo In Una Stanza” şarkısıyla kendini kabul ettirdiği Çatı gece klubünde Los Çatikos topluluğu eşliğinde bir müddet sahne çalışması yaptı.

1963 yılında bir aile dostlarının teşvikiyle Ses dergisinin, sinemaya yeni yüzler kazandırmak amacıyla açtığı kapak yıldızı yarışmasına katıldı. Ediz Hun‘un erkekler dalında birinci, Hülya Koçyiğit‘in bayanlar dalında ikinci olduğu yarışmada, birinci seçilen Ajda Pekkan‘ın profesyonel kariyeri bu nedenle başlamış oldu. Avrupai görünümü ve cüretkar tavırlarıyla Yeşilçam‘ın favori sanatçılarından biri olan Ajda Pekkan, beyaz perdeden gelen teklifleri değerlendirmeye başladı ve 1963 yılında “Adanalı Tayfur” ile ilk önce çıktığı kamera karşı, 1967 yılındaki son filmi olan “Harun Reşit‘in Gözdesi“ne dek baş rollerini Ayhan Işık, Cüneyt Arkın ve Tamer Yiğit gibi sanatçılarla paylaştığı 47 film çevirdi.

Ses kabiliyeti rol aldığı filmlerdeki yapımcıların da dikkatinden kaçmadı ve öyle çok filminde şarkıcı rolü üstlendi ve dağıtılmış şarkılar seslendirdi. İlk filmi “Adanalı Tayfur”da seslendirdiği “Göz Göz Değdi Bana” şarkısı, arka yüzünde Öztürk Serengil‘in seslendirdiği “Abidik Gubidik” şarkısıyla birlikte 45’lik plak olarak yayınlandı. Sinemaya başlamım istediği ve kabiliyetine ikna ettiği Fecri Ebcioğlu, sinema yıllarında da Ajda Pekkan’la irtibatını hiç koparmadı ve 1965 yılında kendine ait birincil plağı olan “Bitmiş Kar Var / 17 Yaşında” piyasaya sürüldü. Fecri Ebcioğlu’nun yabancı şarkılar üzerine Türkçe sözler yazarak ülkemize benimsettiği “aranjman” tarzının en büyük starı, Salvatore Adamo‘nun ünlü şarkısını tekrar Adamo gibi Fransız aksanıyla söyleyerek, yavaşça ismini duyurmaya başladı.

Sahnelerden sinemaya geçen sanatçıların aksine, sinemadan sahneye geçen Ajda Pekkan, birkaç plak denemesinden sonradan 1968 yılında çıkardığı “İki Tanıdık Olmayan” 45’liği ile aranjman dalında onbinlerce plak satarak satmak rekoru kırdı. “Dünya Dönüyor”, “Saklanbaç” ve “Üç Kalp” gibi üstüste çok başarılı plaklar yaptı. Bu yükselen trendin neticesinde yurtdışından davetler aldı ve Atina’daki Uluslarası Apollonia Müzik Festivali‘nde 1968 yılında “Özleyiş” ve 1969 yılında “Perhaps One Day” şarkıları ile üstüste iki kez dördüncü olarak müzik piyasasındaki yerini sağlamlaştırdı. Barcelona‘daki Akdeniz Şarkıları Festivali‘nde “Ve Ben Hemen” şarkısı ile Türkiye’yi temsilcilik etmesi ve şarkılarının o kadar fazla filmde fon müziği olarak kullanılması, Ajda Pekkan’ı bütün ülkede tanınır ayla getirdiği gibi, 1966 yılında Akıllı Müren ’in daha aşağı kadrosunda Maksim ’le gazino hayatına başladı. Ajda, o günlerde, yeni bir aşka yelken açtı. CHP Genel Sekreteri Kemal Satır ’ın oğlu Mustafa Satır ile beraberliği 1967 yılının en fazla ses getiren olaylarından biri oldu..

1973 yılında Avrupa´nın ünlü müzikholü ‘Olympia ’da verdiği konınlığı ona ´Superstar´ ünvanını verdi. 7 sene dek Fransa´da kaldıktan daha sonra ülkesine döndü. Hale Aker ve Fikret Şeneş gibi söz yazarlarıyla çalıştı.

Her ülkenin starlarını bünyesinde barındırmaya itina belirten Philips firması, Türkiye’den seçtiği Ajda Pekkan’ı kanatlarının altına aldı ve kayıtları Fransa’daki stüdyolarda gerçekleştirilen, Fikret Şeneş‘in sözlerini yazdığı şarkılarla, Ajda Pekkan’ın öteki şarkıcılardan bir adım öne fırladığı yıllar başladı. Üstüste gelen hit plaklarla Ajda Pekkan’ın sesi tüm ülkede neşeyle dinlendiği gibi, şık giyimi, aralıksız kendini yenileyen görünümü ve değişime açık tavrıyla sadece müzikte değil moda konusunda da hayranlarını sürükleyen bir ikon haline geldi. “Sensiz Yıllarda“, “Yalnızlıktan Bezdim” gibi şarkılarla fırtına gibi girdiği 70’lerin ortalarında seslendirdiği “Tanrı Misafiri“, “Kimler Geldi Kimler Geçti“, “Hoşgör Sen“, “Sana Ne Kime Ne” gibi ileride birer Ajda Pekkan klasiği haline gelecek şarkılarıyla Türkiye sınırlarını zorlamaya başladı. Bu üstün performansının sonucunda 1976 yılında Paris‘in ünlü Olympia müzikholünde, öyle fazla şarkısının Türkçe versiyonlarını seslendirdiği, dönemin meşhur Cezayir asıllı Fransız şarkıcısı Enrico Macias‘la çabuk konserler verdi. Bir arkadaş toplantısında Bağımsızlık Gazetesi sahibi Erol Simavi‘nin “Ajda Pekkan’a Star çağrıda bulunmak yetmez, oysa Süperstar dersek yerini bulur.” sözüyle birlikte önce sanat çevrelerinde, sonradan hayranlarının aralarında, sonradan da bütün ülkede “Süperstar” ünvanıyla anılır oldu.

1977 yılında bu ünvanını başta resmileştiren, o güne kadar sözde görülmemiş bir kapak dizaynı ve prodüksiyonla piyasaya sunulan, “Kim Ne Derse Desin”, “Hancı” gibi şarkıların yer aldığı albümü “Süperstar”ı hazırladı. Benzer sene Tokyo‘daki Yamaha Müzik Festivali’nde “A Mes Amours” şarkısıyla elde ettiği başarılı netice, 1970’lerin başında yurtdışında ilk olarak bir Almanca ve sonra birkaç Fransızca plağı satışa sunulan Ajda Pekkan’ın 1977 ve 1978 yıllarında Fransa‘da ses getiren 45’lik çalışmaları yapmasına ve sonunda “Pour Lui” isimli Fransızca albümünü hazırlamasına ön ayak oldu. Ahali konserleri, sahne çalışmaları ve konuk artist olarak katıldığı milletlerarası organizasyonlar ile başarısını pekiştiren Ajda Pekkan, 1979 yılında “Bambaşka Biri“, “Haykıracak Nefesim” gibi şarkıların yer aldığı Süperstar serisinin ikinci albümü “Süperstar 2″de kariyerinin doruğuna çıktı. 70’li yıllarda defalarca yılın sanatçısı seçildiği gibi şarkıları da liste başlarından inmedi, dağıtılmış ödüller kazandı.

O seneye kadar, Türkiye’yi temsilcilik etme görevinin, eleme usulüyle belirlendiği Eurovision şarkı yarışmasına 1980 yılında görev yoluyla Ajda Pekkan seçildi. İlk önce saptama edilen 5 bestecinin şarkılarının jüri tarafından 3’e düşürülmesiyle, “Bir Dünya Ver Bana”, “Olsam” ve “Pet’r oil” ile Tv ekranlarında doruk gösterdi. “Pet’r oil“ın Türkiye’yi temsil etmesine karar bahşedilen gece sonunda, ülkemizde hiç olmamış birşey oldu ve az önce plağı satışa sunulmamış bir şarkı tüm ahali göre ezbere söylenir oldu. Kulis faaliyetlerinin yetersizliği, şarkının siyasi hicivli yapısı ve müsabaka gecesindeki organizasyon bozuklukları neticesinde Ajda Pekkan bu yarışmada hüsran yaratan bir derece aldı. Süperstar’ı oldukça küstüren bu yarışmadan sonradan bir vakit dinlenme kararı alıp ABD.’ye yerleşti. 70’lerin sona ermesiyle birlikte pop müziğin cazibesini yitirip, alaturka ve arabeske yönelindiği yıllarda “Sen Mutlu Ol” ve “Sevdim Seni” isminde hafif müzik ve alaturka sentezi iki albüm yaptı. Ancak Süperstar’ın bir türlü içine sinmeyen ve kendi ricası doğrultusunda gerçekleşmeyen, ısmarlama olarak hazırlanan bu albümler Ajda Pekkan hayranlarının beklediği renkten ve kıvamdan uzaktı. Yerli bestecilerle çalışmaktan beklediği verimi alamayan Ajda Pekkan, 70’lerde kendi önderliğinde yükselen aranjman akımına geri döndü.

1970-79 arasını Paris‘te yaşadı. 80’de Eurovizyon şarkı yarışmasında yaşadığı hüsranın arkasında küsüp İngiltere’ye, oradan da Amerika’ya gitti. İki sene oralarda kaldı.

Süperstar 83 Show“uyla sahnelerde fırtına gibi eserken, en başarılı çalışmalarında yanına olan Fikret Şeneş‘le birlikte çalıştığı “Uyumayan Her Gece”, “Son Gezgin” gibi şarkıların yer aldığı “Süperstar 83” albümüyle baştan gönülleri fethetti. Reklam filmleri, Tv programları, sahne çalışmalarıyla ikinci baharını yaşamış Süperstar, 1984 yılının sonlarında yapımcılarının ve yakın çevresinin ısrarıyla dönemin popüler gruplarından Beş Sene Önce 10 Yıl Sonradan ile bir albüm hazırladı. “O Benim Dünyam” şarkısıyla her yerde çıkış yakalayan Ajda Pekkan, şarkı yorumlarındaki üstün bir performansına karşın şarkıların özensizliği ve baskı bir albüm olmasından nedeniyle, yeni ekibiyle beklediği sükseyi yapamadı.

1987 yılında Ayla Aker ve Fikret Şeneş‘in sözlerini yazdığı “Kim Olsa Anlatır”, “Yalnızlık Yolcusu” gibi şarkılarla, özel hayranları için özgün olarak nitelenen fakat hit şarkı eksikliği sebebiyle, fazla tutulmayan “Süperstar 4” albümünü hazırladı. Ardından yaptığı izdivaç sebebiyle aldığı müziği bırakma kararı bütün müzik severleri üzse de, müzikten farklı geçen günlerinde yaşadığı aylaklık duygusal neticesinde tekrar müziğe dönüş kararı verdiği sıralarda evliliği de sona erdi.

1989 yılının son günlerinde “Ajda ’90” albümünü piyasaya sürdü. Pop müziğin çıkmaza girdiği, hatta unutulduğu günlerde “Yaz Yaz Yaz” ile ortalığı kasıp kavurdu. Yarısı yerli beste, yarısı aranjman olan bu albüm, Ajda Pekkan’ın mükemmel dönüşünün bir işaretiydi adeta. Peşi sıra başlayan Rumelihisarı konserleriyle Süperstar, sevenlerini kaldığı yerden büyülemeye devam etti. ’91, ’93 ve ’96 yıllarında başlıca yerli bestecilerle çalıştığı albümleri, sivrilen bir kaç şarkı dışarıda beklenen ilgiyi görmedi. 90’ların ortalarına kadarki 30 senelik müzikal kariyerinde hiç toplama albüm yapmayan Ajda Pekkan’ın, hayranlarını fazla memnun etse de kendi rızası dışarıya yayınlanan “Hoş Görsen” ve “Unutulmayanlar” albümleri piyasaya çıktı.

Çeşitli sahne çalışmalarına devam ederken 1998 yılında eski şarkılarının yeni düzenlemelerini seslendirdiği “Best Of” albümü müzik marketlerdeki yerini aldı. Yüksek satmak grafiği yakalayan bu albümün devamı niteliğinde, 2000 yılında 2 CD’den oluşan “Diva” albümü piyasaya çıktı. Bu albümde Ajda Pekkan’ın eski şarkılarının yeni yorumlarının yanı sıra, “Mutlu Tüm Şarkılar” ve “Aşka İnanma” gibi iki yeni şarkı ve kardeşi Semiramis Pekkan‘ın eski şarkılarından “Tasa Ortağım” ile “Bu Ne Biçim Yaşam“ın da Ajda Pekkan yorumları yer aldı. Büyük galibiyet elde eden bu albümün şarkılarından “Bir Günah Gibi“, dünyaca meşhur DJ Claude Challe‘nin “Buddha Bar” serisinde yer aldı. 2000 yılında Monaco’da Monte Carlo Sporting D’été müzikholü’nde dünyaca meşhur sanatçılarla birlikte sahne bölge Süperstar, üstelik “Prestige de la Turquie avec Ajda Pekkan” isminde videoklip hazırladı. 60, 70 ve 80’li yıllarda öyle fazla filmde fon müziği olarak kullanılan Ajda Pekkan şarkılarından daha sonra Ajda Pekkan’ın sesi, 2001 yılı içerisinde sinemalarda gösterime giren “Cahil Periler” filminde “Öbür Biri” ve Meksika’da yayınlanan bir pembe dizide de “Bir Günah Gibi” şarkıları ile yer aldığı filmlere renk kattı.

2002 yılında vizyona giren “Şöhret Sandalı ismindeki sinema filminde Halil Ergün‘le beraber başrolleri paylaştı. 2003 yılında sözü ve müziği Şehrazat (müzisyen) ’a ait Sen İste adlı single çalışmasını yayınlayan Pekkan, 2005 yılında Kanal D‘de Superstar Show adlı bir televizyon programı yapmaya başladı. 2006 yılında çıkarttığı Cool Kadın adlı albümü MÜYAP göre Altın Plak ile ödüllendirilen Pekkan 2008 yılında İstanbul, Ankara ve İzmir’i kapsayan büyük bir turneye çıktı. Turnenin arkasında Aynen Öyle adlı 21. stüdyo albümünü çıkarttı.

Ajda Pekkan son olarak 2009 yılında Serdar Ortaç göre söz ve müziği yazılan Resim adlı single çalışmasını yayınladı.

Evlilikleri :
2 izdivaç yapmıştır. 1975 yılında Ajda ’nın aşk hayatına önce Galatasaray kalecisi Yasin Özdenak daha sonra da Ahmet Mavitan girdi.
1.evliliği : Ajda Pekkan 27 yaşındayken, 17 Kasım 1973 tarihinde 19 yaşındaki Coşkun Sapmaz ile Zürih ’te evlendi. Bu evlilik 6 gün sürdü.
Ajda Pekkan 1979 yılı yazında İzmir Fuarı’nda Gazeteci Erol Yaraş ile nişanlandı, ancak birkaç gün daha sonra ayrıldı.
2.evliliği : 27 Aralık 1984 tarihinde meslek adamı Ali Bars‘la evlendi 6 yıl sürdü ve 1989 yılının sonunda evliliği sona erdi.

İkinci evliliği Aziz Üstel yüzünden bittikten daha sonra, bu dönemde, Talip Özkan isimli genç işadamı girdi Ajda ’nın hayatına. Ajda, fazla geçmeden Talip Özkan ’a da “bye bye” deyip, gönül rotasını bu defa Jülide Ateş ile başarısız bir izdivaç yapan İzmirli işadamı Cemal Özgörkey ’e kırdıysa da fazla uzun sürmedi. Fazla geçmeden işadamı Teoman Demir girdi bu kez hayatına (1994). Kesintilerle üç sene kadar sürdü bu ilişki. Derken 1998 yılında politika dünyasının parlayan yıldızı Sağlık Durumu Bakanı Şimşek Aktuna aşkı patladı. Beklenenden de uzun sürdü bu ilişki, fakat Ajda ’nın yaklaşık olarak genel kuralı haline gelen “Ne evlilik, ne ilişki uzun ömürlü olmaz. Zamanı gelince biter” ilkesine uygun şekilde bitiverdi. 2000 yılında Monaco ’da konser verirken yanına İzmirli iş adamı Erol Özbaş vardı. Sonradan 2003 -2007 yılları arasında Okan Tapan ile birlikte oldu.

Ajda Pekkan, 19 mart 2013 tarihinde Beşiktaş spor klübünün 110. Kuruluş yılı kutlamaları çerçevesinde İnönü stadında sahneye çıktı.

13 – 19 Mayıs 2013 tarihleri aralarında Antalya Lara’da düzenlenen UNI SummerLife 2013 Uluslararası Dans ve Müzik Festivalinde Ajda Pekkan da şarkılar söyledi.

Bugüne dek bıçak değmemiş yeri kalmayan ünlü sanatkâr 21 kere Estetik Yaptırdı:
3 kez burnunu yaptırdı.
6 kez dudaklarına silikon enjekte ettirdi.
Diz kapaklarını gerdirdi.
2 defa karın bölgesini gerdirdi.
4 kez yüzünü gerdirdi.
Kaşlarını çektirdi.
Göz kapaklarını kaldırttı.
Göğüslerini dikleştirdi.
2 kez kollarının daha aşağı bölgesindeki yağları aldırdı.
Süperstar hem 6 ayda bir yüzüne botoks enjekte ettiriyor.

Albümleri;

Farkın Bu (2011)
Resim (2009)
Aynen O Kadar (2008)
Cool Kadın (2006)
Diva (2000)
The Best of Ajda (1998)
Ajda Pekkan (1996)
Ajda 93 (1993)
Seni Seçtim (1991)
Ajda 90 (1990)
Süperstar IV (1987)
Ajda Pekkan ve Beş Yıl Önce On Yıl Sonradan (1985)
Süperstar III (1983)
Sevdim Seni (1982)
Sen Mutlu Ol (1981)
Süperstar II (1979)
Pour Lui (1978)
Süperstar (1977)
La Fete A L ’Olympia (1976)
Ajda (1975)
Ajda Pekkan Vol. III (1972)
Fecri Ebcioğlu Sunar: Ajda Pekkan (1969)
Ajda Pekkan (1968)

Filmleri;

Şıpsevdi (1963) Kendini Arayan Adam (1963) Adanalı Tayfur (1963) Sersemlemiş Baba (1963) Öpüşmek Yasak (1963) Abudik Gubidik (1964) Çanakkale Aslanları (1964) Plajda Sevişelim (1964) Kaynana Zırıltısı (1964) Avare (1964) Hızır Dede (1964) Koçum Benim (1964) Sokakların Kanunu (1964) Artık Düşman Değiliz (1965) Cici Kızlar (1965) Kart Horoz (1965) Kolla Kendini Bebek (1965) Pantolon Bankası (1965) Şaka İle Girift (1965) Şepkemin Altındayım (1965) Yabancı Olduk Acilen (1965) Bir Caniye Gönül Verdim (1965) Şehvetin Esiriyiz (1965) Babamız Evleniyor (1965) Sevdalı Külhanbeyi (1965) Taçsız Kral (1965) Dalgacı Mahmut (1965) Berduş Milyoner (1965) Helal Adanalı Celal (1965) Bir Gönül Oyunu (1965) Lafını Balla Kestim (1965) Mutluluk Gözyaşları (1965) Avare Kız (1966) Kara Tren (1966) Sürücü Deyip Geçmeyin (1966) Seher Vakti (1966) Ümit Sokağı (1966) Nikah Gecesi (1966) Siyah Araba (1966) Dişi Düşman (1966) Dağda Silah Konuşur (1966) Günah Çocuğu (1966) Affet Sevgilim (1966) Ayrılık Şarkısı (1966) Erkek Severse (1966) Harun Reşid’in Gözdesi (1967) Tatlı Günler (1969) Şöhret Sandalı (2002) Romantik Komedi 2: Bekarlığa Veda (Film şarkılarını seslendirmiştir “Yakar Geçerim” 2013)

45’likleri;

Yurtdışı

I Agapi M’ Afise – Alli Den Tha Vreis Opos Emena (1970 Yunanistan) Den Rotises Pote – San To Karavi (1970 Yunanistan) Zigeuner Müssen Singen – Der Große Abschied (1971 Almanya) Ai No Omoide – Wasureenu H ito (1972 Japonya) Babylone, Babylone – Viens Pleurer Dans Mon Ceour (1973 Almanya) Je T’apprendrai L’amour – Tu Pars Et Tu Reviens (1976 Fransa) Mediterranée – Kim Derdi ki (1976 Fransa) Viens Dans Ma Vie – Face Á Face Avec Moi (1976 Fransa) Mediterráneo – A Mes Amours (1976 İspanya) A Mes Amours – Satisfaction (1977 Fransa) A Mes Amours – Satisfaction (1977 Japonya) Hancı – Mediterranée (1977 Japonya) Et Je Voyage – Je Danse (1978 Fransa) Loin De Nous Je T’aime – Combien Je T’aime (1978 Fransa) Pet’r Oil – Le Roi Du Petrole (1980 Fransa) Pet’r Oil – Bir Dünya Ver Bana (1980 Almanya)

Yurtiçi

Abidik Gubidik Twist – Göz Göz Değdi Bana (1964) Baştan Kar Var – Onyedi Yaşında (1965) Moda Yolunda – Serseri (1966) Seviyorum – ilkokulda Tanışmıştık (1966) iki Yabancı – Bang Bang (1967) Dönmem Sana – ilk Aşkım (1967) Oyalama Beni – Saklanbaç (1967) Aşk Oyunu – Et C’est Pour Toi (1967) Boşvermişim Dünyaya – Sevdiğim Adam (1967) Dünya Dönüyor – Üç Yürek (1968) kimin neyi? Bu Sevgili – Onu Bana Bırak (1968) Özleyiş – Ve Ben Şimdi (1968) Abes Sokak – Çapkın (1968) Ne Tadı Var Bu Dünyanın – Mesut Ol Sen (1969) İki Yüzlü Aşk – Erkekleri Tanıyın (1969) Durdurun Şu Zamanı – Yaşamak Ne Hoş Şey (1969) Ben Bir Köylü Kızıyım – Tatlı Dünya (1969) Son Arzu – Acıklı Yüzlü Acıklı Akşam (1969) Ay Doğarken – Sev Sen de Gönlünce (1969) Sensiz Yıllarda – Olmadı Gitti (1970) Yağmur – Tek Yaşanır mı (1970) Gençlik Yılları – Bilmece Bildirmece (1971) Yalnızlıktan Bezdim – Gel (1971) Sen Bir Yanlamasına Dünya Bir Yana – içiyorum (1971) Olanlar Oldu Bana – Çapkın Satıcı (1972) Dert Bende derman sende – Varsın Yansın Dünya (1972) Kaderimin Oyunu – Kimler Geldi Kimler Geçti (1973) Babylone, Babylone – Viens Pleurer Dans Mon Cœur (1973) Tanrı Misafiri – içme Sakın (1973) Seninleyim – Palavra Palavra (1973) Nasılsın iyi misin – inanmam (1974) Sana Neler Edeceğim – Haram Olsun Bu Aşk Sana (1974) Hoşgör Sen – Sana Ne Kime Ne (1975) Al Beni – Aşk Budur (1975) Ne Varsa Bende Var – Yere Bakan Kalp Yakan (1976) Je T’apprendrai L’amour – Tu Pars Et Tu Reviens (1976) Gözünaydın – Kim Ne Derse Desin (1976) Viens Dans Ma Vie – Face Á Face Avec Moi (1977) Inleme Yarim – Sakın Sakın Ha (1977) A Mes Amours – Satisfaction (1977) Ya Sonradan – Yeniden Başlasın (1978) Pet’r Oil – Loving On Petrol (1980) Sen İste (2003) Fotoğraf (2009)